6. a 7. neděle velikonoční
6. 5. – 19. 5. 2018
(příští nedělní stránka vyjde 20. 5. 2018)
Nedělní stránka ve formátu pdf ke stažení (vel.cca700kb)NS_2018-05-06.pdf
Ohlášky týdne 6. – 12. května:
Ohlášky týdne 13. - 19. května:
Ohlášky týdne 20. - 26. května:
Páteční povzbuzení
V pátek 4. 5. navštívil náš charitní tým biskup František. Přijel nás povzbudit a posílit v naší službě. U kulatého stolu na faře u kávy, čaje a koláčků jsme společně mohli prožívat, jak moc potřebujeme lásku. Mohli jsme si spolu číst úvahy papeže Františka nad velepísní lásky z listu Korintským. Člověk musí opravdu uznat, že všechny vlastnosti lásky jsou opravdu vyšším levlem života. A musím přiznat, že služba Farní charity je vystavena neustálému přezkušování z lásky a utváření lásky. Po tomto milém a inspirativním setkání jsme se přesunuli do kostela, kde proběhla mše svatá s modlitbou za nemocné a se svátostí pomazání nemocných. Mám naději, že tento obyčejně neobyčejný pátek povzbudil mnohé a posílil hledající a strádající v cestě za Ježíšem.
Jan Sebján FCH Sokolov
Pozvánky:
sobota 19. 5. 2018
farní kostel Sokolov
18:00 – 18:45 modlitba chval
18:45 – 19:15 bohoslužba slova
19:15 – 20:00 slavení Eucharistie
Společný list biskupů českých a moravských diecézí ke schvalování tzv. Istanbulské úmluvy
Drazí bratři a sestry,
v Knize Genesis čteme: „Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil.“1 Lidské pokolení, které je od počátku povoláno k existenci jako muž a žena, korunuje celé dílo stvoření. Stvořitel svěřuje vládu nad zemí lidskému pokolení, všem lidem, všem mužům a všem ženám, kteří odvozují svou důstojnost a své povolání ze společného počátku. Muž a žena jsou tedy odlišní, ale stejní ve své důstojnosti, a tento přirozený řád člověk zakouší od počátku věků, stejně jako touhu po vztahovosti.
Podle Božího záměru panuje mezi mužem a ženou od počátku přátelství, jsou si vzájemně oporou, nestojí proti sobě, ale spolu v nejtěsnějším společenství ve všech rozměrech své bytosti: jsou jedno tělo a jedna duše a jejich vzájemný vztah je odrazem Boží lásky k člověku. Společně Bůh muži a ženě svěřil úkol: „Ploďte a množte se a naplňte zemi.“ Toto přátelství mezi lidmi bylo narušeno prvotním hříchem obou biblických prarodičů. Jedním z projevů tohoto narušení je i násilí, které je důsledkem hříchu.
Jakékoli násilí vůči člověku je z tohoto pohledu narušením všeobecně lidských i křesťanských hodnot, těch hodnot, z kterých vyrůstá nejen evropská civilizace, ale i principy lidských práv. Jedním ze zvláště zavrženíhodných forem násilí je násilí na ženách, dětech a dalších zranitelných osobách, zvláště tehdy, pokud se děje v prostředí rodiny a domácnosti. Křesťanské tradici je vlastní úcta k ženě, která vychází z její nezastupitelné role při předávání života a v nejvyšší míře se uskutečňuje v obrazu Bohorodičky, skrze kterou byl světu dán Spasitel. Díky tomu křesťanská evropská kultura prošla vývojem, jehož ovocem je zásada zvýšené ochrany žen v nebezpečných situacích a další formy rytířského chování vůči ženám. Můžeme to pozorovat ve společenském chování, kdy etiketa považuje ženu za společensky výše postavenou. Tyto společenské vzorce předávají rodiče ve výchově svým dětem. Rodina je tak první a základní školou sociálního chování: jako společenství lásky nalézá v sebeodevzdání zákon, který ji vede a umožňuje jí růst. I z hlediska těchto společenských hodnot je násilí na ženě zásadně nepřijatelné. Jakkoli je tedy třeba principiálně vítat všechny snahy o prevenci a potírání násilí vůči ženám a domácího násilí, nesmí se tak dít na úkor zastínění a zpochybnění přirozeného řádu. V posledních letech se objevují snahy spolu s řešením problému násilí na ženách nastolit i nový pohled na roli člověka, který je ale neslučitelný s přirozeným zákonem, zdravým rozumem a křesťanskou zkušeností.
Jsme přesvědčeni, že tímto směrem se nešťastně vydává i takzvaná Istanbulská úmluva, která staví muže a ženu do zásadní opozice a veškeré chování vůči ženám chce vidět jen ve světle historicky nerovného poměru sil mezi muži a ženami. Tato mezinárodní úmluva, jejíž ratifikace bude v nejbližší době projednávána v Parlamentu ČR, stejně jako v dalších evropských zemích, vytvářísvým širokým pojetím genderové identity, které není zakořeněné v přirozeném řádu, prostor pro zpochybnění základních společenských daností. S tímto trendem nesouhlasíme a nepřejeme si, aby ratifikací Istanbulské úmluvy bylo ohrožujícím způsobem zasaženo do života státu a jeho institucí, zvláště škol, ale i do života rodin a jednotlivců.
Vyvstává otázka, co v této situaci můžeme a máme jako křesťané – a to napříč konfesemi – dělat. V první řadě nezapomínat na přirozený řád stvoření, které muže a ženu nestaví proti sobě, ale vidí v nich dvě bytosti, které se vzájemně doplňují a teprve spolu vytváří Bohem zamýšlenou jednotu. Je nám také uloženo uvádět tento řád do každodenního života. Při vědomí, že Bůh může napravit i to, co se zdá být nevratně poškozováno, nezapomínejme na modlitbu za ochranu přirozeného lidství, ochranu principu lásky, soudržnosti a harmonie, včetně harmonie mezi mužem a ženou. Zároveň v modlitbě pamatujme i na ty, na jejichž odpovědnosti leží politické rozhodnutí ve věci Istanbulské úmluvy, aby rozhodovali ve shodě se svým svědomím a přirozeným zákonem.
K tomu vám ze srdce žehnají čeští a moravští biskupové
Statistika sokolovské farnosti – duben 2018
Křty: Vít Ďuroška, Sofie Brožová, Tomáš Kavur,
Pohřby: Ludmila Kůsová, Ladislav Filip
Sbírky |
1.4. |
2.4. |
8.4. |
15.4. |
22.4. |
29.4. |
celkem |
Svatava |
|
700 |
|
|
400 |
|
1 100,- |
Krajková |
|
|
744 |
|
500 |
690 |
1 934,- |
Sokolov |
|
1 356 |
1 614 |
|
2 199 |
2 699 |
7 868,- |
Sbírka na diecézní charitu |
9 220 |
|
|
|
|
|
9 220,- |
Sbírka na Blízký východ |
|
|
|
7 391 |
|
|
7 391,- |
Kasičky Sokolov |
|
|
|
|
|
9 032 |
9 032,- |
celkem |
9 220 |
2 056 |
2 358 |
7 391 |
3 099 |
12 421 |
36 545, |